header
משרד השמה
 

תחום השירות והמכירה נחשב מבחינות מסויימות כ"צווארון הכחול" של שנות האלפיים. חטיבות הלקוחות של חברות התקשורת השונות בישראל הן הדומיננטיות ביותר בחברה, בעיקר מבחינת כמות העובדים בחברות אלה והן משקיעות משאבים רבים בתחזוק העובדים וברווחתם, החל משכירת שירותיו של משרד השמה לצורך הגיוס הראשוני וכלה בהטבות מהטבות שונות.

העבודה בתחום זה מזוהה בעיקר עם סטודנטים וחיילים משוחררים, אולם יש גם מקומות בהם קיימים עובדים שעברו את מחסום גיל הארבעים ועדיין משמשים בחברה בתפקידי מטה בחטיבת הלקוחות לאחר שהתקדמו בחברה במשך השנים מתפקידי שירות זוטרים.
 
תפקידים בתחום השירות והמכירה נחשבים בין התפקידים השוחקים ביותר. בישראל בדרך כלל שכר הבסיס במישרות אלה הינו נמוך ביחס למישרות אחרות וזוהי הסיבה שיש תחלופה גבוהה יחסית של כח אדם בתחום זה. מדובר בעבודה יומיומית מול הצרכן הישראלי הידוע במזגו החם ובחוסר הסבלנות שלו, בעיקר בסיטואציות הדורשות המתנה ארוכה בתור. חברה המגייסת לתחום השירות מודעת לכך ומשתדלת "לעטוף" את עובדי חטיבת השירות בהטבות, גיבושים חטיבתיים, ערבי צוות  וימי כיף; ישנן חברות המקיימות "הפתעות קונספט" לקראת תום יום העבודה או פרסים לאלה העומדים ביעדים שהוצבו. חיזוקים חיוביים אלה מיועדים להגדיל את הלכידות של העובדים, כמו גם להשאירם במקום העבודה לאורך זמן.
 

דבר נוסף אך לא פחות חשוב מהווי חברתי, הוא התנאים; כאשר מועמד מעוניין במישרה בתחום השירות והמכירה, עומדת בפניו האפשרות לגשת למשרד השמה ולוודא גם מהם התנאים הסוציאליים הניתנים כעובד חברה; רוב החברות הגדולות, כגון חברות הביטוח והתקשורת, מאפשרות לעובדים החדשים הנקלטים בארגון ליהנות מתנאים סוציאליים מלאים המעוגנים בפוליסה בעלת הטבות אטרקטיביות מעצם היותם עובדי חברה וכל זאת החל מן היום הראשון לעבודתם בארגון. תנאים מיוחדים אלה מתאפשרים הודות לכמות המסיבית  של המבוטחים שמביא המעסיק לחברת הביטוח.

תחום השירות והמכירות מתאים ביותר לאנשים המסוגלים להתחבר לכל אדם ולתת מענה מהיר ומיידי לצרכיו של כל לקוח ולקוח. התכונות החשובות הנדרשות בתחום זה הן סובלנות בתחום השירות וכושר שכנוע טוב בתחום המכירות.