header
ייעוץ והכוונה מקצועית
 
 



שוק העבודה מייחל לעובדים רבים בתחומים שונים, אולם ישנם כאלה אשר עדיין אינם בטוחים לגבי התחום שבו ירצו לעסוק. במצב כמו זה, פנייה לייעוץ והכוונה מקצועית היא צעד נבון בדרך לברר נושא זה.
 
תהליך האבחון של חברת תימה מתבסס על "פירמידת המאפיינים"; המועמד עובר על מס' מאפייני אישיות ומדרג כל מאפיין בהתאם למידת הרלוונטיות שלו לגבי המועמד וכך בכמה שלבים של מיקוד מושגת תוצאה המציבה מעין מראה מול המועמד ומיידעת אותו לאילו מקצועות יתאים ומהם התחומים שבהם יצליח יותר מבאחרים.
 
בתהליך זה של ייעוץ והכוונה מקצועית, ישנם יתרונות רבים העובדים לטובת המועמד:
-          נוחות: המועמד אינו צריך לצאת מביתו, להתלבש בצורה מעונבת ולעבור ראיונות מביכים ומרכז הערכה מעיק ומתסכל. הוא יכול לשבת בביתו מול המחשב בזמנו הפנוי ולבצע את המבדק.
-          ביסוס מחקרי: "פירמידת המאפיינים" הוכחה מחקרית והינה בעלת הסיכויים הטובים ביותר להבהיר למועמד מהו המקצוע המתאים לו או מהם התחומים הרלוונטיים מבחינתו, גם אם הוא עצמו לא חשב על הכיוון.
-          אנונימיות: בניגוד לסיטואציות אחרות בו המועמד נחשף בשמו ובמראהו בפני קהל, הרי שכאן נשמרת מידה לא מבוטלת של אנונימיות וסודיות מבחינת המועמד. הדבר חוסך הרבה עכבות ואי נוחות ומאפשר למועמד לבצע את האבחון בצורה נינוחה יותר. הוא יכול להחליט האם לשלוח את תוצאות המשוב למעסיקים פוטנציאליים או לא, למשל.
-          חיווי גרפי:תוצאות המשוב מועברות גם בצורה גראפית, לנוחות המועמד. הגרף מראה באיזה מקום על הגרף נמצא המועמד מבחינת "פירמידת המאפיינים".
תהליך זה של ייעוץ והכוונה מקצועית הינו תהליך שבו המועמד מודע לעצמו בכל שלב ושלב ולומד להכיר את עצמו ואת נטיותיו המקצועיות טוב יותר באמצעות המשוב שהוא מקבל בסופו של האבחון שעבר.

חברת תימה העוסקת בייעוץ והכוונה מקצועית משתמשת בידע ובנוסחא שהוכחה מחקרית על מנת להתאים לכל מועמד ומועמד את התחום שבו יצליח על הצד הטוב ביותר.